PAGUODOS SKRYNELĖS – EMOCINIAMS ĮGŪDŽIAMS LAVINTI

Kad ir koks skirtingas būtų žmonių gyvenimas, vis dėlto yra būdinga pagrindinė biologinio, fizinio ir psichinio vystymosi grandis.
Todėl vaikų pažinimo procesai – suvokimas, atmintis ir mąstymas – yra svarbi sudedamoji emocijų dalis. Emocijas sudaro du dėmenys: fizinis sužadinimas ir jo pažintinis įvardijimas. Mokiniams dažnai sunku būna atskirti savo emocijas . Todėl labai svarbu išmokti pažinti savo emocijas, išgyvenimus. Tikėtina, kad ugdant mokinių emocinį raštingumą, jų psichikos sveikata ir fizinė būklė bus stabili bei produktyvi tolimesniame gyvenime visuomenėje. „Paguodos skrynelė“ – tai priemonė, padedanti vaikams išmokti nusiraminti užplūdus baimei, liūdesiui ar pykčiui. Mūsų užduotis, kad mokiniai, kurie gyvena laisvės ir demokratijos sąlygomis, išmoktų būti laisvi ir atsakingi piliečiai, kurie puoselėtų savo ir aplinkinių žmonių emocinę sveikatą. Tai svarbu, kad karta iš kartos perduotų tai savo vaikams -sveiko dvasinio bendravimo su savimi ir kitais žmonėmis įgūdžius. Tai labai svarbi sveikos visuomenės raidos garantija.
Vilniaus „Saulėtekio“ mokykloje-daugiafunkciame centre „Paguodos skrynelių“ pamokos yra skirtos ketvirtų klasių mokiniams, nes tai tinkamiausias amžius mokinių emocinio savireguliavimo įgūdžiams lavinti. 4a klasės mokiniams pamokos metu buvo pravestas įvadinis žaidimas, skirtas emocijų atpažinimui ir įvardijimui, skaitoma skandinaviška pasaka apie „ Aną ir Gunarą“, jų išgyvenimus bei atradimo- pažinimo kelionę. Po kiekvienos pasakos pastraipos su mokiniais buvo aptartos patirtos Gunaro ir Anos emocijos. Išdalinti mokiniams lapeliai, kad juose užsirašytų ir susietų su savo išgyvenimais. Pasakoje įvardijamos ir aiškinamos emocijos : liūdesys, baimė, pyktis ir kalbama, kaip su jomis susidoroti. Pamokos pabaigoje kiekvienam vaikui buvo išdalintos paguodos skrynelės, jas mokiniai turėjo savarankiškai išlankstyti ir kūrybiškai papuošti dailės -technologijos pamokose. Kiekvienas vaikas pasidarė ir išskirtinai papuošė savo asmeninę skrynelę. Veiklos pabaigoje vaikai suprato, kad emocijos būna įvairios, reikalingos tam, kad galėtume sau padėti sunkiais gyvenimo momentais. Priemonės ir metodinė medžiaga gauta iš Vilniaus visuomenės sveikatos biuro „Vilnius sveikiau“.
Visuomenės sveikatos specialistė
Zina Piličiauskienė