2024–2027 metų „Europos Horizonto“ programos projektas „CLiViE“ (The Cultural Literacies’ Value in Europe) siekia stiprinti kultūrinių kompetencijų svarbą Europoje, skatindamas dialogą ir bendruomeninių ryšių kūrimą per kultūrinį ugdymą. Šis tyrimais grįstas projektas įgyvendinamas Helsinkio universiteto ir asociacijos „Kūrybinės jungtys“ iniciatyva, bendradarbiaujant su 11 partnerių iš įvairių Europos šalių. Renginio metu buvo pademonstruoti reikšmingi projekto pasiekimai ir aptarta, kaip kultūrinis ugdymas gali prisidėti prie socialinių ryšių stiprinimo ir visuomeninės atsakomybės puoselėjimo.
Projekto tikslai ir nauda bendruomenei
Renginyje dalyvavo svarbūs projekto dalyviai, tarp jų – asociacijos „Kūrybinės jungtys“ vadovė Milda Laužikaitė, taip pat Vytauto Didžiojo universiteto mokslininkės Natalija Mažeikienė, Leta Dromantienė ir Ilona Tandzegolskienė Bielaglovė. Šiame renginyje taip pat dalyvavo ir kino režisierius Tomas Smulkis, kuris savo patirtimi prisidėjo prie diskusijų apie kultūrą ir kūrybiškumą. Renginio metu buvo aptarta, kaip kultūrinis ugdymas ir kūrybiniai projektai gali padėti atskleisti tapatybės ir priklausymo bendruomenei klausimus.
Direktorės pavaduotoja ugdymui Vilma Veličkienė pasidalino džiaugsmu dėl galimybės mokiniams ir mokytojams gilintis į identiteto ir bendruomenės klausimus, ieškant būdų kurti dialogą ir stiprinti tarpusavio ryšius. Projekto metu buvo nagrinėjami kultūriniai iššūkiai ir galimybės, kaip kūrybiniai procesai gali tapti įrankiais, padedančiais sukurti ilgaamžius visuomeninius ryšius.
Tapatybės ir priklausymo bendruomenei klausimai
Projekto metu buvo siekiama rasti sprendimus, kaip kurti kultūrinius dialogus, kurie galėtų stiprinti asmeninę ir kolektyvinę tapatybę. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas tarpkultūriniam bendradarbiavimui ir tapatybės formavimui, kuris padeda bendruomenėms susivienyti ir sustiprinti ryšius per bendras vertybes ir kūrybinius procesus. Projektas taip pat pabrėžė nuolatinio kultūrinio ugdymo svarbą, kuris padeda žmonėms įgyti žinių ir įgūdžių, reikalingų veiksmingai dalyvauti visuomenės gyvenime.
Kino kūrėjo indėlis į kultūrinį ugdymą
Kino režisierius Tomas Smulkis pasidalino savo patirtimi, kaip kino kūryba gali tapti galingu įrankiu, siekiant kurti kultūrinį dialogą ir stiprinti tapatybę. Jis pabrėžė, kad kino menas, kaip universali kalba, gali pasiekti įvairias auditorijas ir paskatinti žmones susimąstyti apie savo identitetą bei kultūrinę priklausomybę.
Kultūrinis ugdymas kaip visuomeninių ryšių stiprinimo priemonė
Projekto „CLiViE“ tikslas – suteikti žmonėms galimybę per kultūrinį ugdymą įgyti žinių ir įgūdžių, kurie leistų stiprinti visuomeninius ryšius ir skatinti bendruomenių solidarumą. Kultūrinis ugdymas, kaip procesas, ne tik prisideda prie asmeninio tobulėjimo, bet ir padeda kurti bendras vertybes, kurios gali būti svarbios siekiant stiprinti Europą kaip įvairią, tačiau vieningą bendruomenę.
Renginio pabaigoje buvo išsakytas džiaugsmas dėl pasiektų rezultatų ir viltis, kad projekto įgyvendinimas įkvėps naujas iniciatyvas, kurios skatins tarpkultūrinį bendradarbiavimą ir stiprins europinį tapatumą. „CLiViE“ projektas – tai tik pradžia ilgalaikės iniciatyvos, kurios tikslas – puoselėti ir išlaikyti kultūrinius ryšius Europoje.
Mokinių ir mokytojų sukurti filmai – kūrybiškumo ir kultūros jungtis
Vienas iš įsimintiniausių renginio akcentų buvo mokinių ir mokytojų sukurtų filmų pristatymas. Šie filmai tapo praktiniu projekto „CLiViE“ tikslų įgyvendinimu, atspindinčiu kultūrinio ugdymo naudą. Kiekvienas filmas buvo unikalus ir atspindėjo asmenines bei bendruomenines patirtis.
Kūrybines projekto sesijas vedė kultūros atstovas- kino režisierius Tomas Smulkis ir „Kūrybinių jungčių“ vadovė Milda Laužikaitė. Projekte dalyvavo 9-10 klasių mokiniai bei direktorės pavaduotoja ugdymui Vilma Veličkienė, anglų kalbos mokytoja Karina Karadžovienė, rusų kalbos mokytoja Liliana Čuprinikova bei lietuvių kalbos mokytojos: Loreta Sirgidienė, Vida Riaubaitė-Juknevičienė, Jūratė Čiburaitė-Šarmavičienė.
Jūratė Čiburaitė-Šarmavičienė





























